צור קשר

צרו קשר מלאו את הפרטים ונציג מטעמנו יצור איתכם קשר

    תעסוקה עבור אוטיסטים עם קשיים חברתיים

    אנשים על הרצף האוטיסטי מתמודדים עם רמות שונות של אתגרים בחייהם. נהוג כיום לסווג אוכלוסיות הנמצאות על הרצף האוטיסטי לפי אמת תפקודם: אוטיזם בתפקוד נמוך, בינוני וגבוה. כאשר אנו מדברים על אנשים המתמודדים עם אוטיזם התפקוד גבוה, נראה בדרך כלל קשיים חברתיים ותקשורתיים, בניגוד לתפקוד הבינוני והנמוך, בהם ניתן לראות קשיים ממשיים בתפקוד היומיומי מבחינה פיזית, רגשית וקוגניטיבית. לא רק שאוטיזם בתפקוד גבוה, בדרך כלל לא יבוא לידי ביטוי בפגיעה קוגניטיבית, אלא שפעמים רבות, ניתן לראות אוטיסטים עם תפקוד גבוה בעלי אינטליגנציה הגבוהה מהממוצע. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי ביכולות זיכרון פנומנליות וביכולות מדעיות ומילוליות גבוהות מאוד. ולכן חושב שאפשרויות תעסוקה עבור אוטיסטים בתפקוד גבוה, יבינו את יכולותיהם ויתאימו את סוג העבודה לאדם עצמו. מעון רמות הוא מהמומחים בארץ בתחום שילובם של אוכלוסיות מיוחדות בשוק העבודה, בהתאם לצורכי המטופל ויכולותיו.

    תעסוקה עבור אוטיסטים בתפקוד גבוה עם קשיים חברתיים

    כפי שצוין קודם, אחת הבעיות המרכזיות של אוטיסטים בתפקוד גבוה הוא בעיית ההשתלבות החברתית ויצירת קשר עם הסביבה. אוטיסטים בתפקוד גבוה, לרוב יהיו בעלי נטייה להסתגרות, חוסר רצון להימצא בסביבה עם אנשים רבים, ונוקשות המתבטאת בדבקות בשגרה קבועה ומוכרת. תעסוקה לאוטיסטים בתפקוד גבוה צריכה מצד אחד לענות על דרישות המטופלים: עבודה רפטטיבית, חשיפה מצומצמת לכמות גדולה של אנשים והימנעות מסיטואציה המצריכות תקשורת. אך מצד שני, מטרתו של התהליך השיקומי היא להביא לשיפור ביכולותיו החברתיות של האדם על הרצף האוטיסטי. לכן, חשוב שתהליך השילוב בשוק העבודה יעשה באופן הדרגתי ובליווי פיזי ורגשי, על מנת לפתח את מיומנויותיו החברתיות של בעל האוטיזם, ולאפשר בעתיד קיום חיים עצמאיים בקהילה.

    מרכזי תעסוקה

    אחד מהפתרונות הבולטים עבור תעסוקה עבור אוטיסטים בתפקוד גבוה הוא מרכזי תעסוקה. מרכזים אלו מעסיקים אוכלוסיות רבות, על מגוון רחב של רמות תפקוד ויודעים להתאים את סוג ורמת העבודה לכל אדם. מרכז תלמים לדוגמה, נותן מענה לאוטיסטים ברמות תפקוד שונות דרך עבודה חקלאית, תיירותית ואומנותית. מעון רמות מפתח במשך שנים צוותים מקצועיים שיודעים להתאים לכל אדם את תוכנית השיקום הטובה ביותר עבורו. בעזרת ניסיון וותק, אוכלוסיות מיוחדות רבות נהנות משירותי שיקום מקצועיים המפתחים את עצמאותם בדרך לשילוב מלא בקהילה.

    צרו קשר

    מלאו את הפרטים ואחד מנצינגו יצור איתכם קשר




      לקוחות ממליצים

      ציפי בר

      מסגרות טיפול אכותיות, מקצועיות ונותנות מענה לכל סוגי האוכלוסיה.

      ישראל לחיאני

      ממליץ בחום על מי שפועל למען אוכלסיה מיוחדת זו.

      שמעון מלול

      שירות אנושיות ומקצועיות זה בדי אן איי שלהם.

      שאלות ותשובות

      שאלות על קבוצת רמות

      מהי קבוצת רמות?

      קבוצת רמות מאגדת בתוכה מספר חברות הנותנות שירותים לאוכלוסיות מיוחדות בתחומי הדיור, התעסוקה והחינוך. לקבוצה יש ניהול מרכזי אחד והיא פועלת תחת סטנדרט איכות אחד (בתו תקן ISO 9001-2015).

      לאילו אוכלוסיות קבוצות רמות נותנת שירותים?

      קבוצת רמות נותנת שירותים למגוון אוכלוסיות, בהן: אוכלוסיית מנהל מוגבלויות – אוטיזם, מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית) ושיקום, אוכלוסיית דירי רחוב ומכורים, נכי נפש וילד ונוער.

      מהו דיור חוץ ביתי?

      דיור חוץ ביתי הינו אחד השירותים שמספק משרד הרווחה במסגרת מינהל מוגבלויות לאדם המאובחן ומטופל על ידו. המגורים במסגרת דיור חוץ ביתי הינה זכות של כל אדם המאובחן כאדם עם מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית), אוטיזם או שייך לאוכלוסיית השיקום. זהו שירות הכולל מגורים בבית בו יינתן לאדם עם הצרכים מיוחדים טיפול מקיף ומלווה בכל תחומי החיים הליווי הינו 24/7, כל השנה, על ידי צוות המסגרת

      איזה מסגרות קיימות?

      כיום, קיים מגוון רחב של שירותי דיור המתאימים לאנשים שונים, בין השירותים הקיימים:

      • שירותי דיור נתמך תמיכה באנשים עצמאיים למספר שעות בשבוע כל אחד על פי צרכיו.
      • מסגרת דיור קהילתית דירות בהן מתגוררים לרוב 6 דיירים, אך קיימות גם דירות עם מספר קטן יותר של דיירים בדירה.
      • הוסטלים /קבוצות דיור דירות של 7 דיירים ומעלה, מיועדות לאנשים הזקוקים ליותר מענים טיפוליים ואחרים מאלה המסוגלים לגור בדיור קהילתי.
      • מעון מסגרת דיור גדולה שבתוכה קיימות יחידות דיור שונות לקבוצות קטנות של דיירים החיים יחד. לרוב שירותי המרפאה, מטבח, מכבסה וכו' ניתנים במרוכז על ידי המעון. לכלל הדיירים במעון ניתנים שירותים פרא-רפואיים בתוך המסגרת ורמת המוגנות גבוהה יותר עבור כל דייר ודייר.
      כיצד מתקיים תהליך הקליטה?

      במסגרת מתקיימת ועדת קבלה בשיתוף שני הצדדים וניתנת הזדמנות להכיר את המקום והצוות, לעשות תיאום ציפיות ולשאול את כל השאלות העולות. במידה והמועמד לא יכול להגיע המסגרת עורכת עליו תצפית ואוספת מידע במסגרת היום שלו בהסכמת האפוטרופוס. במידה ומתקבלת הסכמה בין הצדדים כי המסגרת היא המתאימה לאותו אדם, מחליטים על תאריך קבלה.

      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים