צור קשר

צרו קשר מלאו את הפרטים ונציג מטעמנו יצור איתכם קשר

    הכל על המשמעות של דיור בתוך הקהילה

    עבור אוכלוסיות עם מוגבלויות או אוכלוסיות במצבי סיכון, קיים קושי רב להשתלב בחברה הישראלית כאזרחים שווים. הסביבה בה גדלו, המוגבלות הפיזית והקשיים הנלווים לכך, אינם מאפשרים לאוכלוסיות אלו למצוא בקלות מקום עבודה שיתאים לצרכיהם ויכיל את המורכבויות עימן הם מתמודדים. פעמים רבות, יתקשו אוכלוסיות אלה להשתלב בכוחות עצמן ויהיו זקוקות לתמיכה וסיוע ברמות שונות ממסגרות אחרות. דיור בתוך קהילה הוא דוגמה בולטת הקיימת היום במדינת ישראל, אשר מאפשרת לאוכלוסיות אלו להשתלב באופן הדרגתי, ולהתקדם לעבר יצירת חיים עצמאיים. מעון רמות פועל רבות בתחום זה על מנת להרחיב ולשפר את המסגרות הקיימות, במטרה להעניק שירות תומך ומכיל עבור אותן אוכלוסיות המתקשות להשתלב בחברה באופן עצמאי.

    רמות תפקוד וגילאים שונים

    על מנת לאפשר למגוון רחב של אוכלוסיות בעלות מוגבלות או בסיכון, להשתלב במסגרות תמיכה כמו דיור בקהילה, קיימות כיום מגוון מסגרות הפרוסות בכל רחבי הארץ. המסגרות השונות מציעות שירותי תמיכה מגוונים אשר מותאמים לגילו של האדם, לרמת מוגבלותו ולצרכיו האישיים. מסגרות אשר נותנות מענה לאוכלוסיית ילדים ונוער לדוגמה, תתמקד בקידום השכלתם, שילובם בחברה טובה וחשיפתם לחוגי העשרה שונים. וזאת בשונה ממסגרות המיועדות לאוכלוסייה מבוגרת יותר, אשר יתמקדו בקידום להשכלה מקצועית או אקדמית, שילוב בשוב העבודה וכו'.

    מגורים במסגרת תומכת ומכילה

    האוכלוסיות השונות המגיעות למסגרות דיור בתוך הקהילה, לרוב, מגיעות עם קשיים ואירועים שחוו בעבר אשר משפיעים על עתידם. על מנת לאפשר השתלבות הדרגתית ובטוחה לאוכלוסיות אלו, הוקם מערכת תמיכה שלם בכל מסגרת הכולל מדריכים ומדריכות, עובדים סוציאליים, פסיכיאטריים ועוד אנשי מקצוע רבים אשר מסייעים לתושבי המקום ללמוד כיצד לנהל חיים עצמאיים. בתהליך השילוב ישנו דגש על פיתוח כישורי משק בית, התמודדות עם מסגרות ציבוריות שונות וליווי בשוק התעסוקה תוך קשר רציף של הצוות המקצועי עם המעסיקים. מעון רמות הראשון הוקם בטבריה בשנת 1979, ומאז השפעתו על אוכלוסיות עם מוגבלות ואוכלוסיות בסיכון רק הולך ומתעצם. בעזרת אנשי צוות מסורים ומקצועיים, ניתן שירות תמיכה עוטף ומכיל במטרה לאפשר לאותן אוכלוסיות להיכנס באופן הבטוח ביותר לחברה הישראלית ולחיות בה כשווים לכולם.

    צרו קשר

    מלאו את הפרטים ואחד מנצינגו יצור איתכם קשר




      לקוחות ממליצים

      ציפי בר

      מסגרות טיפול אכותיות, מקצועיות ונותנות מענה לכל סוגי האוכלוסיה.

      ישראל לחיאני

      ממליץ בחום על מי שפועל למען אוכלסיה מיוחדת זו.

      שמעון מלול

      שירות אנושיות ומקצועיות זה בדי אן איי שלהם.

      שאלות ותשובות

      שאלות על קבוצת רמות

      מהי קבוצת רמות?

      קבוצת רמות מאגדת בתוכה מספר חברות הנותנות שירותים לאוכלוסיות מיוחדות בתחומי הדיור, התעסוקה והחינוך. לקבוצה יש ניהול מרכזי אחד והיא פועלת תחת סטנדרט איכות אחד (בתו תקן ISO 9001-2015).

      לאילו אוכלוסיות קבוצות רמות נותנת שירותים?

      קבוצת רמות נותנת שירותים למגוון אוכלוסיות, בהן: אוכלוסיית מנהל מוגבלויות – אוטיזם, מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית) ושיקום, אוכלוסיית דירי רחוב ומכורים, נכי נפש וילד ונוער.

      מהו דיור חוץ ביתי?

      דיור חוץ ביתי הינו אחד השירותים שמספק משרד הרווחה במסגרת מינהל מוגבלויות לאדם המאובחן ומטופל על ידו. המגורים במסגרת דיור חוץ ביתי הינה זכות של כל אדם המאובחן כאדם עם מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית), אוטיזם או שייך לאוכלוסיית השיקום. זהו שירות הכולל מגורים בבית בו יינתן לאדם עם הצרכים מיוחדים טיפול מקיף ומלווה בכל תחומי החיים הליווי הינו 24/7, כל השנה, על ידי צוות המסגרת

      איזה מסגרות קיימות?

      כיום, קיים מגוון רחב של שירותי דיור המתאימים לאנשים שונים, בין השירותים הקיימים:

      • שירותי דיור נתמך תמיכה באנשים עצמאיים למספר שעות בשבוע כל אחד על פי צרכיו.
      • מסגרת דיור קהילתית דירות בהן מתגוררים לרוב 6 דיירים, אך קיימות גם דירות עם מספר קטן יותר של דיירים בדירה.
      • הוסטלים /קבוצות דיור דירות של 7 דיירים ומעלה, מיועדות לאנשים הזקוקים ליותר מענים טיפוליים ואחרים מאלה המסוגלים לגור בדיור קהילתי.
      • מעון מסגרת דיור גדולה שבתוכה קיימות יחידות דיור שונות לקבוצות קטנות של דיירים החיים יחד. לרוב שירותי המרפאה, מטבח, מכבסה וכו' ניתנים במרוכז על ידי המעון. לכלל הדיירים במעון ניתנים שירותים פרא-רפואיים בתוך המסגרת ורמת המוגנות גבוהה יותר עבור כל דייר ודייר.
      כיצד מתקיים תהליך הקליטה?

      במסגרת מתקיימת ועדת קבלה בשיתוף שני הצדדים וניתנת הזדמנות להכיר את המקום והצוות, לעשות תיאום ציפיות ולשאול את כל השאלות העולות. במידה והמועמד לא יכול להגיע המסגרת עורכת עליו תצפית ואוספת מידע במסגרת היום שלו בהסכמת האפוטרופוס. במידה ומתקבלת הסכמה בין הצדדים כי המסגרת היא המתאימה לאותו אדם, מחליטים על תאריך קבלה.

      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים