צור קשר

צרו קשר מלאו את הפרטים ונציג מטעמנו יצור איתכם קשר

    מסגרות לאוטיסטים בוגרים

    ההחלטה של ההורים להפקיד את היקר להם מכל, בנם או בתם האהובים ביד מסגרות לאוטיסטים בוגרים לאחר סיומם לימודיהם בחינוך המיוחד אינה החלטה פשוטה כלל. כיום, האוטיזם הוא אחד מהלקויות ההתפתחותיות הקשות  של רצף תפקודי רב תחומי וארוך. מורכבות האוטיזם גדולה יותר מאשר הלקויות האחרות, שכן היא פוגעת בכל תחומי התפקוד: ההתנהגותי, החברתי הקוגניטיבי והתקשורתי ועל כן, גידול של ילד אוטיסט או בוגר היא חוויה מורכבת ולעתים קשה מאין נשוא עבור ההורים ויוצרת עומס, פיזי, רגשי ונפשי מתמיד על בני המשפחה.

    מסגרות לאוטיסטים בוגרים וילדים

    על אף העובדה שההחלטה של ההורים לבחור מסגרות לאוטיסטים בוגרים וילדים לשכן את יקיריהם מחוץ לבית לעתים זהו הפתרון הנכון והטוב ביותר הן עבור המשפחות והן עבור הבוגר. האוטיסטים במסגרות אלו עוברים טיפול שיקומי בהוסטלים ייעודים עם צוות הדואג 24 שעות 7 ימים בשבוע הכולל בין היתר: מנהל, עו"ס, רופאים ואחיות, פסיכולוגים ופיזיותרפיסטים, מרפאות בעיסוק, צוות טיפולי- חינוכי, עובד ניקיון ואחזקה ומבשלת. כך שניתן להסיק שהבוגר על הרצף האוטיסטי מקבל את כל הטיפולים תחת קורת גג אחת מה שמהווה יתרון משמעותי. כמו כן, ישנם בוגרים מעל גיל 21 אשר ישנו צורך ברור שיעזבו את הבית על מנת להשתקם. בעלי המוגבלויות נחלקים על פי רמות תפקוד שונות על הספקטרום ובהתאם לצורכי כל דייר נבנות לכל אחד ואחת תכניות המותאמות להם באופן אישי.

    "הבית במרחביה"- בקיבוץ מרחביה ו"בית אפיק" ממוקם בחיפה מקנים לדיירים איכות חיים בקהילה. כמו כן, קיימת נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית ענפה ומגוונת המאפשרת ניידות מהירה לכל חלקי העיר והישובים בסביבה.
    ההוסטלים בנוי כשתי וילות עם שני מפלסים. כל מפלס מהווה דירה מפני עצמה עם צוות מטפל העובד 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. הדירות מצוידות בכל הנדרש, החדרים מרווחים ואסתטיים המאפשרים פרטיות מרבית. הבתים מונגשים ומותאמים לדיירים עם מוגבלויות פיזיות. ייחודיות המסגרת הינה ביכולתה המקצועית לעבוד עם אנשים ברמות תפקוד נמוכות, המלוות בבעיות פיזיות והתנהגותיות שונות. צוות העובדים פועל למימוש מלוא הפוטנציאל הטמון בהם, ומבצע עבודה שיקומית בכדי לסייע להם להתקדם בכל תחומי החיים.

    מעל כולם בכמה רמות

    קבוצת רמות הינה בעלת למעלה מ – 40 שנות ניסיון עם אנשים עם מוגבלויות. הקבוצה מציעה מסגרות לאוטיסטים בוגרים וילדים, המעניקות להם תעסוקה ותכניות שיקום אישיות. חזון החברה הוא במתן תקווה לאוטיסטים ולמשפחותיהם תוך שמירה על כבודם ורווחתם. פנו אלינו על מנת ללמוד יותר על שלל השירותים אותם אנו מספקים ואנו נדאג שהאהובים שלכם יהיו בידיים טובות ואתם תוכלו לישון בראש שקט.

    מוסדות לאוטיסטים בוגרים

    בזכות מסגרות לאוטיסטים בוגרים, ניתן יהיה לפתח את אישיותם, היצירתיות שלהם וכמובן – את עצמאותם. כך, הם יוכלו לממש את הפוטנציאל שלהם ללא בעיה. על מנת לקבל מענה בנושא זה, מומלץ להסתייע בשירותיה של קבוצת רמות. עובדיה של קבוצה זו מאמינים בזכותו של כל אדם לחיות חיים בעלי משמעות ותוכן. זאת ועוד, תוך שימת דגש על ייחודיות, בחירה, מימוש זכויות ומיצוי פוטנציאל אישי. כמו כן, קבוצת רמות החלה את דרכה במעון רמת טבריה, כאשר מאז ועד היום היא מתמחה בהתאמת מגוון שירותים לאנשים בעלי צרכים מיוחדים ולמתמודדים עם הפרעות שכליות.

    מסגרות לאוטיסטים בוגרים – להסתייע בליווי הגורמים הרלוונטיים

    כהורים לילדים הנמצאים על הספקטרום האוטיסטי, עלינו להתמודד עם מציאות חדשה – ולהתאים לילדינו את המסגרות והפתרונות המיטביים ביותר עבורם. החל ממסגרות חינוכיות ועד מסגרות חברתיות – מדובר בקרקע יציבה אשר תפתח את עולמם ותיצור עבור בסיס איתן. במקביל, חשוב לא פחות לבחון את מלוא האפשרויות העומדות מולם בבגרותם. במילים אחרות, כדי שניתן יהיה לעודד אותם ליציאה לחיים עצמאיים רצוי לברר בכל הנוגע לאפשרות הבאה: מסגרות לאוטיסטים בוגרים.

    חשוב לציין כי ילדים, בני נוער ובוגרים המאובחנים כנמצאים על הספקטרום האוטיסטי, וכל עוד הם בני 12 ומעלה – ייתכן ויהיו זכאים לפתרונות דיור מחוץ לבית. זאת, כאשר על פתרונות הדיור הללו להיות מותאמים אישית לצרכים שלהם.

    על מנת לוודא כי פתרונות אלו אכן מותאמים ועונים על דרישות הבוגרים, יש לפנות אל הגורמים הרלוונטיים; אנשי המקצוע שילוו אתכם לאורכו של התהליך – עד איתור המקום המתאים ביותר.

    שילוב מדויק בקהילה

    מי זכאי למסגרות לאוטיסטים בוגרים? אילו מסגרות ישנן? וכיצד תוכלו לוודא כי הן אכן המסגרות המתאימות ביותר? בשלב זה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל קבוצת רמות. קבוצה זו מעודדת שילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה. זאת ועוד, כאשר צוות עובדי הקבוצה מקיימים קשר הדוק עם הקהילה – ואף מגייסים מתנדבים מהארץ ומהעולם לפעילותה.

    צרו קשר

    מלאו את הפרטים ואחד מנצינגו יצור איתכם קשר




      לקוחות ממליצים

      ציפי בר

      מסגרות טיפול אכותיות, מקצועיות ונותנות מענה לכל סוגי האוכלוסיה.

      ישראל לחיאני

      ממליץ בחום על מי שפועל למען אוכלסיה מיוחדת זו.

      שמעון מלול

      שירות אנושיות ומקצועיות זה בדי אן איי שלהם.

      שאלות ותשובות

      שאלות על קבוצת רמות

      מהי קבוצת רמות?

      קבוצת רמות מאגדת בתוכה מספר חברות הנותנות שירותים לאוכלוסיות מיוחדות בתחומי הדיור, התעסוקה והחינוך. לקבוצה יש ניהול מרכזי אחד והיא פועלת תחת סטנדרט איכות אחד (בתו תקן ISO 9001-2015).

      לאילו אוכלוסיות קבוצות רמות נותנת שירותים?

      קבוצת רמות נותנת שירותים למגוון אוכלוסיות, בהן: אוכלוסיית מנהל מוגבלויות – אוטיזם, מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית) ושיקום, אוכלוסיית דירי רחוב ומכורים, נכי נפש וילד ונוער.

      מהו דיור חוץ ביתי?

      דיור חוץ ביתי הינו אחד השירותים שמספק משרד הרווחה במסגרת מינהל מוגבלויות לאדם המאובחן ומטופל על ידו. המגורים במסגרת דיור חוץ ביתי הינה זכות של כל אדם המאובחן כאדם עם מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית), אוטיזם או שייך לאוכלוסיית השיקום. זהו שירות הכולל מגורים בבית בו יינתן לאדם עם הצרכים מיוחדים טיפול מקיף ומלווה בכל תחומי החיים הליווי הינו 24/7, כל השנה, על ידי צוות המסגרת

      איזה מסגרות קיימות?

      כיום, קיים מגוון רחב של שירותי דיור המתאימים לאנשים שונים, בין השירותים הקיימים:

      • שירותי דיור נתמך תמיכה באנשים עצמאיים למספר שעות בשבוע כל אחד על פי צרכיו.
      • מסגרת דיור קהילתית דירות בהן מתגוררים לרוב 6 דיירים, אך קיימות גם דירות עם מספר קטן יותר של דיירים בדירה.
      • הוסטלים /קבוצות דיור דירות של 7 דיירים ומעלה, מיועדות לאנשים הזקוקים ליותר מענים טיפוליים ואחרים מאלה המסוגלים לגור בדיור קהילתי.
      • מעון מסגרת דיור גדולה שבתוכה קיימות יחידות דיור שונות לקבוצות קטנות של דיירים החיים יחד. לרוב שירותי המרפאה, מטבח, מכבסה וכו' ניתנים במרוכז על ידי המעון. לכלל הדיירים במעון ניתנים שירותים פרא-רפואיים בתוך המסגרת ורמת המוגנות גבוהה יותר עבור כל דייר ודייר.
      כיצד מתקיים תהליך הקליטה?

      במסגרת מתקיימת ועדת קבלה בשיתוף שני הצדדים וניתנת הזדמנות להכיר את המקום והצוות, לעשות תיאום ציפיות ולשאול את כל השאלות העולות. במידה והמועמד לא יכול להגיע המסגרת עורכת עליו תצפית ואוספת מידע במסגרת היום שלו בהסכמת האפוטרופוס. במידה ומתקבלת הסכמה בין הצדדים כי המסגרת היא המתאימה לאותו אדם, מחליטים על תאריך קבלה.

      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים