צור קשר

צרו קשר מלאו את הפרטים ונציג מטעמנו יצור איתכם קשר

    מעון רמת חיפה

    מיקום: סנט לוקס 7 חיפה

    אוכלוסיית יעד:

    ילדים, נוער ובוגרים בגילאים 3-21, 21-40, אנו נותנים שירות לדיירים מאגף מש"ה המתפקדים ברמה של מגבלה שכלית התפתחותית קלה עד בינוני נמוך ולדיירים מאגף השיקום, המתפקדים בתפקוד גבולי.

    אנו מתמחים בטיפול בבעיות התנהגות קשות על רקע הפרעות רגשיות ונפשיות. המעון נמצא תחת פיקוח המשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

    על מערך הדיור:

    מעון רמת חיפה נוסד בשנת 2007, שוכן בבית יפהפה ומטופח במושבה הגרמנית בחיפה. המעון פועל כקהילה ייחודית המאפשרת שיפור איכות חיים של אנשים בעלי צרכים מיוחדים, תוך שמירה על פרטיותם וכבוד האדם. אנו מעניקים לדיירים בית חם, אורח חיים נורמטיבי, עצמאות, מוגנות פיזית – רגשית ותחושת ביטחון.

    אנו מאמינים שכל דייר הוא בר קידום ולכן ע"י שיתוף בני משפחה, קהילה ואנשי מקצוע ניתן לקדמו ולשלבו בקהילה. בשעות הבוקר הדיירים משולבים בבתי ספר בעיר חיפה וסביבתה, במע"ש קהילתי, במרכז יום "בן גוריון" בעיר חיפה, בפרויקט "שווים במדים", שירות לאומי, ותעסוקה נתמכת.

    המעון בונה תכניות התנהגות ותכניות אישיות בכדי להכשיר את הדיירים לחיים עצמאיים ככל האפשר בקהילה. לשם כך המעון מציע שלוחות בקהילה, דירות הכשרה ומרכזי תעסוקה.

    שלוחות המעון:

    אנו מפעילים תשעה בתים בקהילה, דיירי השלוחות והדירות חיים חיי עצמאות ומשתמשים בשירותי הקהילה באופן מלא. כל דירה מנוהלת באופן עצמאי ובליווי צוות רב מקצועי, כולל ניהול תקציבי.

    בשעות הבוקר הדיירים משולבים בבתי ספר בקהילה, במע"ש "חותם" בטירת הכרמל ובמרכז יום "בן גוריון" בעיר חיפה. בשעות אחר הצהרים הדיירים נהנים מפעילות פנאי וכן יוצאים לחוגים בקהילה דוגמת מועדון אביב בטירת הכרמל, גן הילד בחיפה, תנועת הנוער "צופים".

    דירות "אתגר" – שלוש דירות הממוקמות בעיר חיפה ומיועדות ל-18 דיירים בנים מגילאי 14 ומעלה. הדיירים, בעלי תפקוד גבוה ועצמאי, משולבים במסגרות חינוך, תעסוקה וצבא (פרויקט "שווים במדים").

    בית "איילת הכרמל" – שוכנת בווילה מרווחת בלב שכונת מגורים בטירת הכרמל. הווילה מיועדת ל-14 דיירות בגילאים 6-21 . הבית בנוי כשתי דירות נפרדות עם יחידה משותפת.

    בית "גלים" – הדירה ממוקמת בבניין מגורים בשכונה החדשה "גלי כרמל" בטירת הכרמל. בדירה מתגוררים שישה דיירים בגילאים 15-21 מאגף מש"ה.

    משפחתון רמת חיפה – שתי דירות הממוקמות בבניין מגורים ברחוב אלנבי בעיר חיפה. כל דירה מיועדת לשישה דיירים בגילאים 6-12 מאגף השיקום והאגף מש"ה.

    מערך המשפחתונים נועד לתת מענה לאוכלוסיית ילדים צעירים אשר לא נמצאה עבורם משפחת אומנה העונה על צורכיהם.

    הדירות מעוצבות ומאוישות בצוות מקצועי במטרה להעניק לילדים סביבה בטוחה ומעצימה. במשפחתון מתגוררת אם בית, האחראית על הטיפול בילדים ולגידולם. כמו כן, קיים כוח אדם נוסף המסייע בטיפול בילדים בשעות אחר הצהריים. הילדים משולבים באופן מלא בחיי הקהילה.

    מרכז תעסוקה:

    מרכז יום קהילתי הממוקם בעיר חיפה ונותן שירותי תעסוקה לדיירי המעון בעלי התנהגות מאתגרת.

    סביבת מחייה:

    המעון מחולק ל-7 דירות שבכל דירה גרים 8 דיירים/דיירות לפי רמת תפקוד וגיל. בדירות מתקיים צביון משפחתי וחם- בכל דירה אנשי טיפול קבועים המסייעים לדיירים במידת הצורך בכל תפקודי היומיום כגון: רחצה, שירותים, לבוש, אכילה וניידות. המעון נמצא בהשגחה צמודה של צוות הדרכה בכל שעות היום והלילה.

    השירותים הניתנים במסגרת

    מרפאה – המרפאה עובדת בכל שעות היממה, נותנת שירותים רפואיים שוטפים ומלאים, כולל רפואת משפחה, פסיכיאטרית המתמחה בילדים ונוער ודיאטנית. צוות המרפאה מנהל מעקב אחר מצבם הרפואי של הדיירים, נותן טיפול תרופתי ומפנה ע"פ הצורך לגורמים רפואיים מקצועיים. המרפאה עובדת בשיתוף פעולה עם מרפאות כל קופות החולים בקהילה.

    פעילויות פנאי – בשעות הפנאי נהנים הדיירים ממגוון של חוגים ופעילויות חברתיות במעון ובקהילה. מטרתם לפתח את כישוריהם של הדיירים ולהקנות להם חיים של איכות כגון: אומנות, ספורט, כלכלת בית, מחשבים, מוזיקה ועוד. החוגים מתבצעים בחדרי הפעלה המאובזרים בכל הציוד הנדרש.

    שילוב בקהילה – צופים, כנפיים של קרמבו, גן הילד, מועדון אביב, באולינג ועוד. לאורך השנה מלווים מתנדבים את פעילויות הדיירים, ומהווים חלק בלתי נפרד ממשפחת רמת חיפה. במהלך הקיץ ובחגים מתקיימות פעילויות נופש להנאת הדיירים.

    צוות מסגרת כולל:

    במעון צוות פסיכו סוציאלי המונה עובדת סוציאלית, פסיכולוגית ומטפלים רגשיים. באחריות הצוות לדאוג לזכויות הילדים, שמירה על כבודם ורווחתם האישית, על הצוות מוטלת האחריות להבין ולתמוך במשפחת הילד ובצוות הטיפול, בנוסף הצוות מכין תוכניות קידום אישיות לכל דייר.

    מקצועות הבריאות: דיאטנית, מרפאה בעיסוק, קלינאי תקשורת, פיזוטרפיסט.

    צוות הדרכה: אם בית, רכזת טיפול, מדריכי בית ומטפלים קבועים. הצוות עובר הכשרות לימודיות במהלך השנה במטרה לשפר את מיומנויות הטיפול וההדרכה.

    מנהל: עמאר ג'אמל, תואר שני בעבודה סוציאלית.

    דבר המנהל:

    שמי עמאר ג'אמל, התפיסה אשר לנגד עיני הינה שמדובר בביתם של חברי המעון, ומתפקידנו לתת להם את השירות המיטיב ביחס לצורכיהם השונים והמשתנים.

    בתפיסת המעון, בעבודה עם דיירים בעלי צרכים מיוחדים יש לבחון ולהכיר את צורכיהם הייחודיים, לאפשר להם סביבה מוגנת ושומרת, תוך מתן דגש על כבוד והתפתחות אישית של כל אחד ואחת מחברי המעון.

    הצוות נבחר בקפידה ועובר הדרכות והכשרות, לטובת התמקצעות במתן השירות המותאם, עם הכלים הנדרשים.

    ההורים, המשפחות והאפוטרופוסים הינם שותפים טבעיים לתהליך הקליטה והמגורים של הדייר במעון, ואנו שמים דגש על עבודה בשקיפות ובשיתוף פעולה.

    יחד עם הצוות, אנו שמחים לקדם, לאפשר ולפתח את דיירי המעון.

    צרו קשר איתנו

    טלפון: 04-8510621/2

    מייל: amar@maonrt.net

    צרו קשר

    מלאו את הפרטים ואחד מנצינגו יצור איתכם קשר




      לקוחות ממליצים

      ציפי בר

      מסגרות טיפול אכותיות, מקצועיות ונותנות מענה לכל סוגי האוכלוסיה.

      ישראל לחיאני

      ממליץ בחום על מי שפועל למען אוכלסיה מיוחדת זו.

      שמעון מלול

      שירות אנושיות ומקצועיות זה בדי אן איי שלהם.

      מעון יום שיקומי

      מעון יום שיקומי נותן מענה ובית חם לילדים עם צרכים מיוחדים. המעון מציע טיפולים רחבים ומערכות תמיכה לפעוטות. על פי חוק, ישנם שני קריטריונים לקביעת זכאות למעון והם:

      • הפעוט הינו בגילאי חצי שנה עד שלוש שנים המקבל גמלת ילד נכה.
      • הפעוט הינו בגילאי שנה עד שלוש שנים המוכר כפעוט עם מוגבלות שכלית התפתחותי או אוטיזם.

      האבחון להפניה למעון שיקומי נעשית על ידי אחד מהמכון להתפתחות הילד של משרד הבריאות או קופות החולים. כיום, ישנם כ – 100 מעונות יום שיקומיים המפוזרים ברחבי הארץ אשר עושים ממש עבודה של קודש. המעונים מופעלים על ידי עמותות ציבוריות אשר זכו במכרזים על מנת להקים אותם לאחר שעברו בדיקות מקיפות של משרדי הבריאות, הרווחה והעבודה והם גם האחראים על הפיקוח השוטף שלהם.

      היתרון של מעון יום שיקומי

      מעבר לפעילויות אשר מציעים גנים ומעונות רגילים כגון: יצירה, משחקים והפעלות שונות, השהות במעון כוללת גם מספר שעות שבועיות של טיפולים פרא רפואיים כגון: קלינאית תקשורת, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה ועוד טיפולים בהתאם לצרכי הילד והיתרון הגדול ביותר הוא שכל הטיפולים מתבצעים תחת קורת גג אחת מבלי הצורך להתרוצץ בין גופים ומטפלים שונים.  כל ילד הוא עולם ומלואו. לכל אחד מהילדים צורך מיוחד אחר ובהתאם לכך מותאמת לו תכנית שיקום אינדיבידואלית. בנוסף, משרד הרווחה, העבודה והשירותים החברתיים מסבסד את רוב המימון למעון עם השתתפות עצמית נמוכה מאוד המשתנה בהתאם להכנסה של ההורים. כמו כן, הורים אשר אין ביכולתם להביא את הילדים אל המעון זכאים לשירותי הסעה ללא עלות.

       יש על מי לסמוך כאשר מדובר על היקר מכל

      קבוצת רמות פועלת כבר למעלה מ – 40 שנים בהתאמת מגוון גדול של שירותים לילדים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים. הקבוצה בעלת ניסיון ויידע רבים ומספקת שירותי קהילה לאנשים ממגוון האוכלוסיות המיוחדות כגון: ילדים ובוגרים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית ואוטיזם. אנשי המקצוע וכמו גם מתנדבים מהארץ ומרחבי העולם עובדים ימים כלילות על מנת לספק לאוכלוסיות אלו את הטיפול הטוב והנכון ביותר ברגישות, מקצועיות ותמיד עם חיוך על הפנים. צרו עמנו קשר וביחד נוביל את האוצר שלכם לדרך בריאה ומלמדת לחיים טובים יותר.

      מעון פנימייה לבעלי אנשים עם צרכים מיוחדים הינה מסגרת גדולה המעניקה "בית לחיים" ומטפלת באנשים מיוחדים אלה בכל תחומי החיים, בכל שעות היום בכל ימות השבוע.

      אחת ההחלטות המורכבות של משפחות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים היא השמה חוץ ביתית יחד עם זאת רבות המשפחות מבינות כי מגורים במסגרת פנימייתית יכולה לתרום רבות לילד או הבוגר בשיקומו ושילובו בחיי הקהילה ולא פחות מכך, הורדת עומס נפשי פיזי ורגשי מעל כתפיי המשפחה. באותן מסגרות בעלי הצרכים המיוחדים מקבלים את כל הטיפולים להם הם זקוקים תחת קורת גג אחת. הצוות כולל : מנהל, עובדות סוציאליות, פסיכולוגים, צוות פרא-רפואי, צוות טיפולי, צוות חינוכי, רופאים ואחיות כמו כן, ישנו מערך לוגיסטי שלם האמון על האחזקה, הניקיון וההסעדה של הדיירים.

      מעון לבעלי צרכים מיוחדים

      מעון לבעלי צרכים מיוחדים מספק את המעטפת הכוללת והמקיפה ביותר עבור דייריו. החל מחינוך, תעסוקה, פנאי, טיפול רפואי ועד טיפול פרא-רפואי – מעונות אלו כוללים שירותים רבים, חשובים ומגוונים. לקבלת מידע מקצועי בנושא זה, ניתן לפנות אל קבוצת רמות. החזון של הקבוצה מתבסס על האמונה בזכותו של כל אדם לחיות חיים בעלי משמעות ותוכן. זאת ועוד, תוך שימת דגש על בחירה, מימוש זכויות ומיצוי פוטנציאל אישי. כמו כן, קבוצת רמות מתמחה בהתאמת מגוון שירותים לאנשים בעלי צרכים מיוחדים ולמתמודדים עם הפרעות נפשיות.

      מעון לבעלי צרכים מיוחדים – שילוב מותאם בקהילה

      המגורים בתוך מעון לבעלי צרכים מיוחדים מחזיקים בחשיבות רבה – כאשר בראש ובראשונה מדובר במעטפת משמעותית לדייר. בין אם הוא מתמודד עם מוגבלות שכלית, פיזית ובין אם הוא מתמודד עם מוגבלות מסוג אחר – מעון זה מסייע לו להשתלב בקהילה. במילים אחרות, מדובר במגורים המספקים לו שגרת חיים עצמאית – לאורכה ילמד כיצד להתנהל ביום-יום. זאת ועוד, לאור נסיבות שונות, כמו למשל כאשר משפחתו איננה יכולה לטפל בו יותר בעצמה.

      במסגרת המגורים במעון, ניתנים שירותים רבים לדיירים; שירותים שנועדו לענות על מלוא הצרכים של האנשים הגרים במעון. החל ממטבח, מכבסה, מרפאה, טיפול פרא-רפואי, טיפול פסיכו-סוציאלי, שירותי חינוך ותרבות ועד שירותי תעסוקה – מדובר במענה מקיף, מקצועי ואיכותי, בכך אין כל ספק. כך, הדיירים ייהנו ממעטפת כוללת ומלאה העונה על צרכיהם הפיזיים, הרגשיים וההתנהגותיים כהלכה.

      מענה מותאם למגוון אוכלסיות

      על המעון המיועד לאנשים בעלי צרכים מיוחדים לענות על הצרכים השונים שלהם. החל ממענה חברתי, רפואי ועד מענה טיפולי – על דיור מסוג זה להציע מגוון שירותים לדייריו. לפרטים נוספים על תחום חשוב זה, יש ליצור קשר עם קבוצת רמות. קבוצה זו החלה את דרכה במעון רמת טבריה, כאשר מאז ועד היום היא מתמחה בהתאמת מגוון שירותים לאנשים בעלי צרכים מיוחדים ולמתמודדים עם הפרעות נפשיות.

      מעון שיקומי

      בהתאם לחוק, וכאשר נדרשת התערבות טיפולית אצל פעוטות בעלי מוגבלות, רצוי להתעניין בכל הנוגע אל מעון יום שיקומי. הרי שנותיו הראשונות של הפעוט הן מכריעות. ובשל כך, רצוי לסייע לו ולקדם את התפתחותו ככל שאפשר. למידע נוסף על נושא זה, יש לפנות אל קבוצת רמות. שירותיה של קבוצת רמות כוללים, בין היתר, מענה בתחום הדיור, התעסוקה והקהילה למגוון אוכלוסיות מיוחדות. בנוסף, קבוצה זו חותרת למימוש זכותם של אנשים עם מוגבלויות להשתלב בחברה על פי יכולותיהם, רצונותיהם וצרכיהם. זאת ועוד, תוך מיצוי הפוטנציאל הטמון בהם.

      מעון יום שיקומי – דגשים שונים

      הרצון לחתור לחברה שוויונית, החותרת למיצוי הפוטנציאל של כל אחד מאזרחיה, בא לידי ביטוי במגוון דרכים – ובייחוד בכל הנוגע אל האוכלוסייה בעלי הצרכים המיוחדים. על מנת לסייע לקבוצות בעלות המוגבלויות ככל הניתן, רצוי להקדים ולהתחיל בגילאים מוקדמים. לשם מטרה זו, הוקמו מעונות היום השיקומיים.

      כאשר אנו דברים על מעון יום שיקומי, הכוונה היא למעון בו ניתנת תמיכה ומעטפת מלאה לפעוטות בעלי צרכים מיוחדים – ואף למשפחותיהם. על מנת להבין, ראשית, האם ילדיכם זכאי להתקבל למעון יום שיקומי, רצוי להתייעץ עם הגורמים המוסמכים לכך. כלומר, בזכות שיתוף פעולה עם אנשי המקצוע, המחזיקים גם בידע מעמיק בחוק מעונות יום שיקומיים, ניתן יהיה להבין מהו סוג ההתערבות הטיפולית הדרושה – ולאתר את מעון היום הרלוונטי לפעוט.

      כמו כן, במסגרת השהות במעון היום השיקומי, ניתנים מגוון שירותים חשובים אותם מספקים צוות מקצועי – החל מעובדים סוציאליים, פסיכולוגיים, מטפלים רגשיים וכן הלאה. מדובר במעטפת חשובה הבאה לענות על צרכיהם השונים של התלמידים.

      קידום איכות החיים

      אילו שירותים ניתנים במסגרת מעון היום השיקומי? לאילו גילאים הוא מיועד? לקבלת תשובות לשאלות אלו ואחרות, ניתן לפנות אל קבוצת רמות. קבוצה זו מתמחה ביצירת פתרונות מותאמים אישית לצרכים הפיזיים, החברתיים והרגשיים של אוכלוסיות מיוחדות. זאת ועוד, תוך שימת דגש על הקניית כישורי חיים, פיתוח עצמאות וקידום איכות החיים.

       

      דיור לבעלי צרכים מיוחדים

      אם כן, ישנם מספר מערכי שונים לבעלי צרכים מיוחדים והם מתחלקים על פי רמת התפקוד של הדיירים ולצרכיו הייחודיים. לאחר האבחון ובניית התכנית השיקומית מחולקים הדיירים לדירות כאשר להם רמות משתנות של ליווי והשגחה עפ"י צורכיהם.

      מעון פנימייה: המעונות הללו מחולקים על פני 63 מוקדים ברחבי הארץ ואופיים שונה מן האחד למשנהו. לחלקם אופי קיבוצי – כפרי ולחלקם אופי עירוני לכל דבר. גם בגודלם הם שונים ומספר האנשים המתגוררים בהם נע בין 25 – 280 אנשים. המעונות מספקים לדיירים את כל צורכיהם בכל שעות היממה וכמו כן הם נהנים משירותי בריאות, תעסוקה, פנאי ותכניות שיקום אישיות.

      הוסטל: מסגרת קהילתית הנעה בין 7 ל – 16 אנשים שנמצאו ע"י וועדת ההשמה כמתאימים לדיור בקהילה וזקוקים לתמיכה באופן חלקי. הדיירים נעזרים בשירותי הקהילה עד כמה שניתן.

      דירות: בדירות לרוב ישוכנו עד 6 אנשים שנמצאו ע"י וועדת ההשמה כמתאימים לדיור בקהילה אשר זקוקים לרמת תמיכה קלה בלבד. אותם דיירים ישתמשו בכל שירותי הקהילה לרבות תעסוקה, פנאי, לימודים, טיפולים ועוד…

      יש מי ששומע אתכם

      אם גם לכם ישנו מישהו מיוחד במשפחה אשר זקוק למעון לבעלי צרכים מיוחדים אנו ממליצים לכם לפנות אלינו. קבוצת רמות, הוותיקה והמובילה בישראל במתן שירותים לבעלי הצרכים המיוחדים בפריסה ארצית מלווה אלפי משפחות בתהליך השיקום והשילוב בקהילה של בעלי המוגבלויות. זה הזמן להרים אלינו טלפון וביחד נלמד מה יהיו הצעדים הנכונים להשגת המטרה והשקט הנפשי שלכם.

      שאלות ותשובות

      שאלות על קבוצת רמות

      מהי קבוצת רמות?

      קבוצת רמות מאגדת בתוכה מספר חברות הנותנות שירותים לאוכלוסיות מיוחדות בתחומי הדיור, התעסוקה והחינוך. לקבוצה יש ניהול מרכזי אחד והיא פועלת תחת סטנדרט איכות אחד (בתו תקן ISO 9001-2015).

      לאילו אוכלוסיות קבוצות רמות נותנת שירותים?

      קבוצת רמות נותנת שירותים למגוון אוכלוסיות, בהן: אוכלוסיית מנהל מוגבלויות – אוטיזם, מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית) ושיקום, אוכלוסיית דירי רחוב ומכורים, נכי נפש וילד ונוער.

      מהו דיור חוץ ביתי?

      דיור חוץ ביתי הינו אחד השירותים שמספק משרד הרווחה במסגרת מינהל מוגבלויות לאדם המאובחן ומטופל על ידו. המגורים במסגרת דיור חוץ ביתי הינה זכות של כל אדם המאובחן כאדם עם מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית), אוטיזם או שייך לאוכלוסיית השיקום. זהו שירות הכולל מגורים בבית בו יינתן לאדם עם הצרכים מיוחדים טיפול מקיף ומלווה בכל תחומי החיים הליווי הינו 24/7, כל השנה, על ידי צוות המסגרת

      איזה מסגרות קיימות?

      כיום, קיים מגוון רחב של שירותי דיור המתאימים לאנשים שונים, בין השירותים הקיימים:

      • שירותי דיור נתמך תמיכה באנשים עצמאיים למספר שעות בשבוע כל אחד על פי צרכיו.
      • מסגרת דיור קהילתית דירות בהן מתגוררים לרוב 6 דיירים, אך קיימות גם דירות עם מספר קטן יותר של דיירים בדירה.
      • הוסטלים /קבוצות דיור דירות של 7 דיירים ומעלה, מיועדות לאנשים הזקוקים ליותר מענים טיפוליים ואחרים מאלה המסוגלים לגור בדיור קהילתי.
      • מעון מסגרת דיור גדולה שבתוכה קיימות יחידות דיור שונות לקבוצות קטנות של דיירים החיים יחד. לרוב שירותי המרפאה, מטבח, מכבסה וכו' ניתנים במרוכז על ידי המעון. לכלל הדיירים במעון ניתנים שירותים פרא-רפואיים בתוך המסגרת ורמת המוגנות גבוהה יותר עבור כל דייר ודייר.
      כיצד מתקיים תהליך הקליטה?

      במסגרת מתקיימת ועדת קבלה בשיתוף שני הצדדים וניתנת הזדמנות להכיר את המקום והצוות, לעשות תיאום ציפיות ולשאול את כל השאלות העולות. במידה והמועמד לא יכול להגיע המסגרת עורכת עליו תצפית ואוספת מידע במסגרת היום שלו בהסכמת האפוטרופוס. במידה ומתקבלת הסכמה בין הצדדים כי המסגרת היא המתאימה לאותו אדם, מחליטים על תאריך קבלה.

      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים